2007/08/15

浜崎あゆみ(Hamasaki Ayumi)


Před lety jsem si nahrál jednu píseň z rádia, remix ze soundtracku jednoho japonského animovaného filmu (jeden z mála u nás). Píseň se mi moc líbila, byla to první písnička zpívaná v japonštině, kterou jsem slyšel, ale tehdy jsem ještě netušil, že se jedná o píseň „Depend on you“ od Hamasaki Ayumi (Psáno jako v japonštině tj. „příjmení“ „kř. jméno“ ), která je jednou z nejpopulárnějších japonských popových zpěvaček. Většina jejích písní má sice anglický název, ale 99% textu je v japonštině a to je jenom dobře ("zvukový symbolismus", metronomické tempo, intonační přízvuk viz. článek Japonština). Paradoxní je, že ačkoliv já preferuji svižnější rytmické písně (poslouchám občas i techno) a jedna moje známá zase klasickou hudbu oba dva posloucháme písně od Hamasaki Ayumi, jenž skvěle zvládá jak „romantické balady“, tak velmi svižné rockové písně (Př:píseň “evolution“). Nesmím opomenout i velké plus, že si texty písní píše sama a velmi dobře. Vedle Hamasaki Ayumi jsou američtí pop interpreti průměrní a evropští "hvězdná pěchota". Osobně považuji Hamasaki Ayumi za jednu z nejlepších ne-li nejlepší zpěvačku na světě a můžu jen vřele doporučit.

obrázek:Její poslední signl (na CD a CD+DVD) se jmenuje „glitter / fated“ a je to již 41. v pořadí.

Oficiální web: (japonsky,čínsky a anglicky)

Žádné komentáře: